Slapen in strandpaviljoens valt niet in goede aarde in Renesse

RENESSE – Recron, veel dorpsbewoners, dorpsraad en de ondernemersvereniging van Renesse zien niets in het aangekondigde amendement van Leefbaar Schouwen-Duiveland (LSD) om overnachten in strandpaviljoens mogelijk te maken. Die boodschap werd dinsdagavond luid en duidelijk geventileerd tijdens de vergadering van de Renesser dorpsraad.

Het besluit van Burgemeester en Wethouders eerder om af te zien van strandslaaphuisjes viel in goede aarde in Renesse, aldus dorpsraadvoorzitter Frans Prins. “Dat vonden wij een hele goede zaak. Er was duidelijk geluisterd naar wat leeft onder de bevolking.” Het is ‘buitengewoon bevreemdend’ dat het onderwerp dan alsnog terugkeert op de agenda. “Als dorpsraad zijn we zeer teleurgesteld en we hebben op verschillende plaatsen laten weten dit een slechte zaak te vinden.” Datzelfde geldt voor ondernemersvereniging en Recron, deelde dorpsraadlid Anton Krijnse Locker mee.